Державний стандарт базової середньої освіти
http://www.slideshare.net/lily_zbar/43-derzhstandart--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Перелік програм факультативних курсів та спецкурсів з біологіїhttp://www.slideshare.net/lily_zbar/ss-66763526
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Біологічна освіта має сприяти: становленню загальної культури школяра, вихованню особистості, яка усвідомлює власну відповідальність перед суспільством за збереження життя на Землі; формуванню екологічної культури; зміцненню духовного і фізичного здоров’я кожної конкретної людини.
Мета біологічної освіти досягається у процесі вивчення шкільного предмета "Біологія”, функцією якого є формування у школярів ключових компетенцій, яких потребує сучасне життя.
Шкільний предмет "Біологія” належить до освітньої галузі "Природознавство”, яка передбачає формування в учнів цілісного уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу, роль і місце людини в природі.
Завдання шкільного предмета "Біологія”:
• формування в учнів знань про принципи функціонування і структуру біологічних систем, їх онто- і філогенез, взаємозв’язки між біологічними системами, середовищем; оволодіння методологією наукового пізнання;
• розвиток умінь встановлювати гармонійні стосунки з природою на основі поваги до життя як найвищої цінності та всього живого як унікальної частини біосфери;
• мотивація здорового способу життя, що включає: дати учням поняття про здоров’я, форми і методи його формування, збереження і зміцнення, показати значення складових здоров’я, дати можливість учням визначитися в правильності чи хибності ставлення до власного здоров’я, залучити учнів до мислення, обговорення і здобуття інформації про шляхи передачі та ступені ризику зараження ВІЛ, профілактику ВІЛ-інфікування;
• формування умінь застосовувати теоретичні знання з метою професійного самовизначення у прикладних сферах людської діяльності (медицина, агропромисловий комплекс, промисловість, біотехнологія, фармакологія, психологія, педагогіка тощо);
• розвиток розумових здібностей та якостей особистості (пізнавального інтересу, спостережливості, уяви, уваги, пам’яті, теоретичного стилю мислення), прагнення до самоосвіти, самопізнання, самовдосконалення, самооцінки, самореалiзації у різних видах діяльності;
• оволодіння технологією прийняття рішень, вільного вибору і дій у різних сферах життя;
• становлення наукового світогляду; формування емоційно- ціннісного ставлення до природи, до себе, до людей, до загальнолюдських духовних цінностей.
Зважаючи на цілісність і системність живої природи, навчальний матеріал вибудовується в програмі за лінійно-концентричним принципом і генерується навколо змістових ліній, в основі яких закладені рівні організації живого:
• молекулярно-клітинний рівень;
• організмений рівень;
• надорганізмені рівні;
• різноманітність органічного світу; історичний розвиток;
• методи наукового пізнання.
Зміст навчального предмета "Біологія” розподіляється за роками навчання таким чином:
7-й клас. Розділи: І - "Рослини”, II - "Різноманітність рослин”, III - "Гриби та лишайники”, IV - "Бактерії”, V - "Організми і середовище існування”.
8-й клас. Розділи: VI - "Тварини”, VII - "Різноманітність тварин”, VІІІ - "Організми і середовище існування”.
9-й клас. Розділ ІХ - "Людина”, Х - "Біологічні основи поведінки людини”.
10-11-й класи. Розділи: ХІ - "Молекулярний рівень організації життя”, ХIІ - "Клітинний рівень організації життя”, ХIIІ -"Організмений рівень організації життя”, ХIV - "Надорганізмені рівні організації життя”, ХV - "Історичний розвиток органічного світу”.
На вивчення цих розділів відводиться:
7-8-й класи - 70 годин (2 год. на тиждень);
9-й клас - 105 годин (3 год. на тиждень);
10-й клас - 52 години (1,5 год. на тиждень);
11-й клас - 70 годин (2 год. на тиждень).
Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту” старша школа функціонує як профільна. Зміст біологічної освіти у старшій школі спрямований на задоволення освітніх потреб школяра відповідно до обраного ним рівня освіти. У даній програмі пропонується зміст освіти на рівні державного стандарту.
Складниками змісту шкільного предмета "Біологія” є: реальні об’єкти і процеси живої природи; теоретичні знання про них; загальнонавчальні та спеціальні уміння, способи діяльності.
Перелік обов’язкових для вивчення об’єктів і процесів природи зафіксований у навчальних темах програми. Учні мають їх спостерігати і відкривати для себе, включаючись у діяльність, що має на меті дослідження структури, властивостей, взаємозв’язків. У результаті навчання школярі здобувають емпіричні знання, які збагачуються теоретичними знаннями про ці ж об’єкти та процеси природи.
Немає коментарів:
Дописати коментар